torsdag, september 24, 2009

Skam för Sverige

Idag redovisas bl a i DN en rapport som visar att Sverige skämmer ut sig internationellt med att vara sämst med att ge papperslösa vård. Den är sorgligt att vi som land inte sköter detta bättre och mer humant. Det är än mer bedrövligt att det både i regeringen och riksdagen finns en majoritet för att förbättra läget men Moderaterna har tagit på sig rollen att blockera en lösning. Det är nu dags att M viker ner sig och accepterar läget - partiet kan inte ha veto i denna fråga, lika lite som KD kunde ha i fråga om könsneutrala äktenskap.

Är idag på en sjukvårdpolitisk konferens i Stockholm och vi har därifrån gjort ett gemensamt uttalande i detta ärende för att öka trycket i frågan!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Återigen en tacksamhetens tanke till alla de 171 ombud som röstade för att ge vård till papperslösa. Nu kan M och S skämmas på egen hand för att de blockerar denna fråga.

Christer Jonsson sa...

så rätt så rätt, nu gäller det att få politiken genomförd!!

Anonym sa...

Namen vad bra da kanske min pappa oxo kan fa den vard han behover Han skulle in pa sk kortidsboende men det fanns ej plats sa han fick aka hem med sin 81 ariga fru som vardare>men nu finns det resurser sa vi kan varda manniskor som befinner sig illegalt i landet. Han kan nu fa sin vard ??? Och du vad bra att nastra gang sa behover jag inte betala nar jag skall till doktorn jag bara havdar att jag ar innegal invandrare

Anonym sa...

Ar det inte skamligt att du inte ser till att min far den vard som han skall ha ??? Fast det ar klart han ar ju 82 ar ,har jobbat ihela sig liv ar svenskt sa det ar val inte lika sexigt att varna om de egna utan mer om krimminella invandrare och framsta som en god manniska och en moder teresa typ Mistanker oxo att du har det ganska val bestallt med din egen inkomst pension etc och knappast behover konkurrera om sammhallets resurser.Det ar ju lite lattare da att vara storsint och generos