söndag, augusti 09, 2009

Sista kvällen på semestern

I morgon börjar vardagen igen. Det var aldrig riktigt meningen att jag skulle göra ett sådan här långt uppehåll i mitt skrivande. Men tekniken gjorde att jag under närmare tre veckor inte kunde skriva så då bestämda jag mig för att låta allt vara till vardagen åter ska börja. Det blir i morgon!

Vi står inför en intensiv politisk höst där valåret inleds med alla praktiska förberedelser med listor och planering av valarbetet. Det är också många frågor som ska hanteras, landstingets sparbeslut med mängder av utredningar ska gås igenom och kommer leda till många diskussioner. Det finns en stor risk att om inte de hanteras rätt kommer vänstermajoriteten driva igenom strukturförndringar som slår mot de mindre orterna och inlandet i vårt län. Vaccineringsarbete för svininfluensan ska genomföpras och jag är övertygad om att de kommer leda till många samtal oh rubriker under hösten. Jag hoppas bara att vi hinner få igång vaccineringarna innan influenasan slår till och att den fortsätter att inte vara så aggresiv så vi slipper stor påverkan på hela samhället. Den viktigaste framtidsfrågan under hösten blir utformningen av vårdvalet i vårt län. Jag hoppas att vi kan nå ett enigt beslut i landstinget, det vore bra för framtiden, men där finns knäckfrågor som jag inte vet om vi hittar en samsyn i.
Det blir en intressant och spännande politisk säsong, följ den här på min blogg!

Inga kommentarer: