måndag, juni 20, 2011

Banankommun?

I kväll har jag varit på kommunfullmäktige i Emmaboda, det var en sorglig tillställning.
Eller vad ska man kalla det när ks ordföranden lägger yrkande i ett ärende som hon inte deltar i beroende på jäv och ordförande accepterar det?
Eller vad ska man kalla det när man ska anta ett dokument, en varumärkesplattform för Glasriket, och ordförande mitt i debatten säger att ni får inte föreslå ändringar i det?
Eller vad ska man kalla det när Ks ordförande, på den punkt på dagordningen där ledamöterna ska kunna ställa muntliga enkla frågor till någon ansvarig ordförande, väljer att från talarstolen skälla ut oppositionen och särskilt två moderata ledamöter för att de behagat ha synpunkter i media på den sk Kulturrevolution som ks ordförande startat i Boda.
Man kan kalla det ett överklagningsbart kommunfullmäktige eller helt enkelt banankommun!

2 kommentarer:

Mikael.R.Nilsson sa...

Ja Christer vet att mitt parti hade ändringsförslag i plattformen så det fick man inte . Och att skälla ut folk för att dem i ett demokratiskt samhälle skriver i media ja vet inte vad man ska säga längre. Finns flera anledningar att v i Emmaboda inte samarbeta med (s)denna mandatperioden så mycke förstår nog folk. Är det nåt jag alltid slåss för så är det yttrandefrihet därför beklagar jag att Ks ordförande verkar inte hålla den så högt som hon borde.

Christer Jonsson sa...

Man får väl säga att det är speciellt i vår kommun när vi trots ganska olika politiska ståndpunkter är så överens i detta!