tisdag, april 17, 2012

SD i landstinget visar sitt rätta jag!

När jag kom hem idag låg ett litet kort i min brevlåda, där det stod på ena sidan "ersätt hyrläkare med fasta läkare". Intresserat vände jag kort för att se vem som delat ut det, för det var massreklam. Det var från Sverigedemokraterna i landstinget och det var ju ett helt ok budskap som många av oss kan ställa upp på. Men på den sidan där man talade om att detta var från SD så hade man också en annan hälsning och hänvisning...." ser du verkligheten? Och en länk till avpixlat. Det är en sajt med inte så trevliga sidor... Så här beskriver de sin uppgift som websajt:

Men namnet uttrycker också mer symboliskt en motreaktion mot den tendentiösa skönmålning, selektering, förvrängning och censurering av fakta som media bedriver i rapporteringen kring utlänningars och invandrares brottslighet, invandringens konsekvenser för Sverige och andra företeelser som på ett obekvämt sätt inte passar in i den multikulturella idyll man i maskopi med makthavarna vill sälja till läsarna. På Avpixlat får du den oretuscherade bilden – och texten.

Jag har undrat hur länge det skulle dröja innan SD i landstinget visade sitt rätt jag, det tog något mer än ett år, men nu har de tydligt visat att även de står för det invandrarförakt och misstänkliggörande som SD på andra håll så öppet driver.

Med tanke på budskapet om betydelsen av fasta läkare och hänvisningen till avpixlats "fina sajt budskap, har jag bara en fråga: ska arbetet med fler fasta doktorer inledas med att vi säger upp alla de doktorer med utländskbakgrund som vi har i landstinget i Kalmar län, för de utgör väl också en del av det svenska invandrarproblemet? Vet dock inte om jag vill ha ett svar....

Inga kommentarer: