söndag, februari 24, 2008

veckan som kommer

Helgen har varit skön, träning, matlagning, film och familj. En god helg. Nu går jag in i en intensiv vecka. Måndag kväll ska jag till Västervik och tala på kretsens årsmöte. Ska bli jättekul! Jag ska bl a tala om rättvisa och alliansregeringens framgångsrika rättvisepolitik. Jag vet att det är nästan tabu att säga eller skriva detta, men jag menar att en regering som skapar en politik som sänker sjukskrivningarna, arbetslösheten, får ut fler jobb än någonsin på arbetsmarknaden etc etc. Måste beskrivas som att man har en rättvis politik. Jag ska också tala om prioriteringar i vården, känns angeläget. Blir förhoppningsvis ett intressant samtal! Tisdag har vi gruppmöte inför landstingsfullmäktige och laddar inför debatterna och på onsdag är det fullmäktige- Vi ska hantera ett stort antal interpellationer jag ser särskilt fram mot att
- Anders Henriksson som ls ordförande visar att han är beredd att ta ansvar för järnvägstrafiken på Emmaboda - Karlskrona
- att försöka föra en öppen debatt om klb och sjukresorna innan allt utredningsarbete är färdigt och alla positioner är låsta. Jag tror att vi måste föra in en diskussion om totaltid för annars riskerar medborgarna från ytterkanternai länet att få åka länge. Men Henriksson har signalerat att han vill inte tala om sjukresorna förrän utredningen är färdig. Det kallar jag bristfälligt politiskt ledarksap att inte öppat kunna ge signaler och idéer om vad HAN som ordförande tycker är rimligt.

På fredag ska jag vara i stockholm och diskuera apoteksmarknadsfrågor. Detta är svårt men en viktig reform som måste bli så rätt det bara går.
Rapporter om tankar och hndelser kommer under veckan.

Inga kommentarer: