onsdag, april 21, 2010

Partiernas filmer på you tube

Alla partier experimenterar med att göra filmer för You tube-visning. Det är en väldigt varierad kvalitet. Sossarna i mitt hemlän håller på att öva sig. Och från Håkan Juholts röjsågsma... till de nyligen redovisade personporträtten på landstingspolitiker kan man inte säga att kvalitetsutvecklingen varit så stark - underdrift jag vet.  Det finns en film som S i länet gjort som är kul och slagkraftig, ja det skriver jag trots att jag var en av orsakerna till filmen. Den handlar om den debatt som var i höstas om landshövdingens maliciösa debattartikel i DN och svartmålningen av länet. En svartmålning som S instämde i i en ganska kul film...

Idag hittade jag två korta filmer  1  & 2 som Centerpartiet i Stockholm gjort och som visar potentialen i att kommunicera med filmen som budbärare. De är klatschiga, tydliga och fokuserade. Beroende på utgångspunkt kan man säkert ha synpunkt på budskap, men det är lätt att förstå och man använder filmiska  grepp. Det är så en politisk you tube film bör se ut - tror jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja smaken är ju olika.....

Jessica