torsdag, december 31, 2009

Mot 2010 - tack för 2009

Vill så här på slutet av 2009 sända en hälsning till alla mina läsare och tacka för kommentarer och läsningar under året som gått. Min blogg har fått ett litet genombrott med ett antal peakar under året. Är nu sedan några dagar i Barcelona och där blir jag påmind om en av de saker jag skrivit om under året - tillgången till apotek. När man går här och på alla möjlig och omöjliga tider och  med stor enkelhet kan finna ett apotek är det obegripligt att det väckt sådant motstånd i Sverige hos vänsterfolket. 2010 innebär en klar förbättring på¨detta område tack vare Allianspartiernas reform av apoteksmarknaden.

Under 2010 blir utmaningen att återigen skapa bilden av vad en fortsatt Alliansmajoritet kan betyda i riksdagen efter valet och samtidigt påminna om det som gjorts under gångna år och som hotas med en rödgrön röra efter valet.
Viktiga argument för mig blir:
- Lägre skatt för alla med vanliga inkomster
- Reducerade vårdköer i sjukvården
- Enklare med fast läkarkontakt efter vårdval
- Energi och klimatpolitik i framkant i världen
- Stora satsningar på infrastruktur i Sverige och i vårt län.
- Fler och mer närvarande poliser

Under 2010 blir det en viktigt utmaning för mig att driva på kvalitetssäkringen av psykiatrin i länet och säkra ett bra genomförande av vårdvalet så att vi får fler vårdenheter som kan ge en fats läkarkontakt . Jag tycker det vore utmärkt om vi efter vårdvals genomförandet i vårt län har närmare 50% av primärvården i annan regi än landstingets. Dock blir den stora utmaningen en Alliansmajoritet i landstinget - det är den stora uppgiften under kommande 9 månader -. hoppas du som läser vill hjälpa till!

Inga kommentarer: