måndag, augusti 28, 2006

att leva i häxkitteln

Detta är min första valrörelse som heltidspolitiker och det är annorlunda!!! Att vara ansvarig för att partiet kommer ut, att våra idéer och tankar blir kända är ett stort ansvar och en stor utmaning. Dessutom är det ju en kamp om att vinna mediers intresse i konkurrens med alla andra. Därför är det roligt när ett förslag om fri läkaretablering som vi presenterade förra veckan blir ett visst samtalsämne och får en presentation i hela länet. Jag gläds också åt att det tas emot som ett bra borgerligt förslag som kan möta en del av de bekymmer vi har med att skapa förutsättningar för kontinuerliga läkarkontakter för våra medborgare. Om det dessutom får våra opponenter att bli lite ledsna så är det ingen nackdel då synliggörs deras begränsningar!

Idag har jag fått ett lite besked om att min bligg kollas, det är kul.... Vänsterpartisterna har svarat på min antydda utmaning i förra veckan och önskat en debatt om tandvårdsklinik och sjukvårdsfrågor.

Självklart har jag nappat på detta och den 9/9 blir det debatt på torget i Emmaboda mellan mig och Johnny P. Kan bli en intressant runda!
Så kom och lyssna!!

Inga kommentarer: