onsdag, april 14, 2010

Lögnen helgar medlen för S-ledaren!

Makt är viktigt och jag är ingen ängel, men det finns en tydlig gräns för mig, jag ljuger inte medvetet om mina motståndares ambitioner och avsikter. Det ingår inte i min värld att man som politiker gör det!!

Men uppenbarligen gäller inte detta för landstingsstyrelsens ordförande! Idag på VästerviksTidningens webb och i morgon i tidningen kommer han och resten av hans anhang säga följande med anledning av deras valplattform:

I valplattformen varnar man för en liknande utveckling i Kalmar län om det blir ett maktskifte:

"Även i Kalmar län har borgerliga partier aktualiserat frågan om försäljning av sjukhus och nationellt införs möjligheten till gräddfiler/förtur för personer med privata sjukförsäkringar. Här är vårt budskap tydligt: Storleken på plånboken får aldrig avgöra vem som ska få vård." Det man hänvisar till är de borgerliga försöken för några år sedan att privatisera hela eller delar av Västerviks sjukhus. 
Men nu har ju de borgerliga partierna lovat att det inte ska bli någon privatisering.
- Det litar vi inte på, säger landstingsrådet Lena Segerberg (s). Att det inte blev någon privatisering förra gången berodde på att intresserade företag inte trodde på någon lönsamhet i Västervik. 
- De borgerliga partierna har en dold agenda och är inte trovärdiga, anser Anders Henriksson.

Om detta uttalande sätter standarden för valrörelsen så kommer den bli smutsig! Båda personerna som uttalar sig vet att det de säger är inte sant. Vi har från Allianspartierna undertecknat en avsiktsförklaring och dessutom sett till att landstingsfullmäktige tagit ett enhälligt beslut att om att det inte är aktuellt med entreprenadläggning av sjukhusen!! Utifrån detta kan ingen hävda att vi har en dold agenda eller andra ambitioner. Men det visar att eftersom det rödgröna gänget med Henriksson tror att denna lögn hjälper dem så helgar den målet att ännu en gång försöka vinna makten.

Jag förväntar mig att de tar tillbaka sin lögn och istället för att tala om oss i Allianspartierna börjar tala om vad de vill göra kommande år, då får vi en värdig valrörelse! Men det kanske inte det rödgröna gänget vill ha för man tror inte att man då kan vinna valet..... och det kanske är sant!

2 kommentarer:

Jens sa...

Men då måste du ju hålla med mig om att din Maud Olofsson kan ju inte vara mycket bättre själv.
Att genom att sjunkaså lågt att tillsammans med Fredrik och nu senast också Björklund som anslutit sig till att inte tilltala Marie Wettersteand i nman utan helt enkelt börjat mobba henne.
Märkligt vilka metoder man måste börja ta.Då man tydligen känner sig en aning hotad.
Är inte det att sjunka ja då vet jag inte.
Och är det den nivå som du själv säger årets Val ska ligga på.

Hoppas bara att Göran Hägglund inte sjunker så lågt . Utan att han har sitt förstånd kvar..


Hälsningar JENS

Christer Jonsson sa...

Hej Jens! Ärligt vet jag inte riktigt vad det är du skriver om och jag ser inte riktigt kopplingen till min blogg kommentar. Den handlar om en person som vet att det han säger inte är sant, men trots det säger det för att det gynnar hans intressen, tror han. Det är inte att sjunka det är att gå igenom isen.