I dagens DN intervjuas Andreas Carlgren. I intervjun redovisas flera intressanta saker som hänt de senaste åren, dels att när Andreas tillträdde övertog han Europas "smutsigaste" bilpark idag efter miljöbilspremier och olika andra stimulanser har vi den största andelen miljöbilar i Europa och för det andra för första gå¨ngen sedan mätningar infördes så minskar koldioxidutsläppen från transportsektorn.
Det visar på att med en teknikpositiv och marknadsorienterade miljöpolitik kan man uppnå resultat. Den väg som de röd gröna anvisar med mer förbud och teknikfientlighet leder åt fel håll. I valrörelsen 2006 sammanfattade Mona Sahlin inställningen väldigt tydlig, deras (hon menar Centerpartiet och Alliansens) miljöbilspremie vill vi inte ha; nej hon ser inte värdet av att stimulera införseln av ny teknik. Istället satsar de rödgröna på konvertering av gamla bilar vilket ger mycket sämre resultat när det gäller utsläpp och vad man får för pengarna.
Det är en av skillnaderna inför höstens val - att titta bakåt eller att titta framåt - gamla bilar eller nya bilar med ny miljövänligare teknik - välj själv!
Ny behandling mot ärftlig blodsjukdom får kalla handen
2 timmar sedan
2 kommentarer:
Inte en enda eldriven buss i Stockholm - bara bullrande energislukande forbranningsmotorbusar.
Inte en enda svensktillverkad el-hybridbil eller elbuss.
Kom ner pa jorden !
Re: Anonym
Hybridbussar är på väg ut i trafik nu. Under tiden så kan du ju glädja dig åt hybridbilarna.
Skicka en kommentar