torsdag, november 06, 2008

200 funderingar

Nu har jag sedan i början av detta år publicerat 200 funderingar, många har rört landstingspolitiken, några med ilska andra med idéer. Det gläder mig att antalet läsare per dag växer sakta men säkert. Och jag är glad att jag ibland når vidare med bloggen genom annan media såsom nu senast historien om landstingets sjukvårdsekonomi och dess stora underskott.

Jag ska nu försöka ta ett steg vidare i mitt funderande.
Som förtroendevald i landstinget möter jag regelbundet människor med historier om sjukvården och dess framgångar och ibland tyvärr misslyckanden. Jag ska nu försöka att regelbundet berätta om en del av dessa historier, utan att för den skulle berätta vem som sagt och gjort vad. Poängen är snarare att väcka frågor utifrån det som sker. Det som är sagt i förtroende kommer att stanna i förtroende, men många historier går att göra berättelser av utan att individer går att känna igen. Jag ska försöka får vi se hur det går.

Inga kommentarer: