torsdag, september 03, 2009

En kväll i Torsås

Var igår kväll i Torsås och medverkade på en politikerskola. Det är ett tio-tal deltagare som under hösten samlas i en politikerskola och igår fick jag diskutera med dem landstingsfrågor och regionalpolitiska frågor. Det var fantastiskt roligt!! I denna typen av samtal med människor som inte arbetar med denna typen av frågor i vardagslag finns andra frågor och synpunkter än de jag möter i vardagslag.

Det var många funderingar kring pandemin, förstås. Men det var också funderingar kring hur landstinget fungerar som demokratisk apparat och om det verkligen behövs 67 fullmäktigeledamöter.

Politikerskolan är ett koncept som är stimulerande, jag hoppas jag får besöka fler i höst!

1 kommentar:

Anders W Jonsson sa...

Det gläder mig att landstingsrådet gör utflykter till verkligheten.
Politikerskolor är skitkul tycker den lille kontorsslaven AWJ