måndag, januari 09, 2012

sanningen och miljöpartiet

När jag idag återkom till landstingshuset så ägnade jag mig åt att läsa i fatt pressklippen. Det jag då kan konstatera är att antingen vet inte miljöpartiets företrädare vad det talar om, eller försöker man föra medborgarna bakom ljuset. I uttalandet efter uttalande påstår man att distriktssköterskemottagningarnas uppdrag har överförts till kommunerna i samband med hemsjukvården blev kommunal. Det är inte sant och har aldrig varit sant. Landstinget har helt och fullt ansvaret för alla medborgare som på gene hand kan komma till en mottagning, antigen via egen bil, promenad eller sjukresa. Den gruppen patienter har landstinget ett oförändrat ansvar för, när man i artikel efter artikel ger sken av annat är man inte seriös och inte sanningsenlig!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt verksamhetschefen i tex Mönsterås "minskade besöksantalet (till mottagningarna) drastiskt redan 2008 då kommunen tog över hemsjukvården, och efterfrågan har sjunkit hela tiden."
så var i ligger min brist på sanningsenlighet?

Mvh
Jessica Rydell

Christer Jonsson sa...

Jessica bristen på sanningsenlighet är att att påstå direkt och indirekt att landstinget växlat ansvaret för denna verksamhet till kommunerna, det har vi aldrig gjort!