lördag, augusti 28, 2010

C på väg uppåt!

Idag har jag varit och kampanjat i Hultsfred och Loftahammar. Där har samlats tusentals människor och Centerpartiet och även de flestas andra partier är ute och kampanjar. När jag nu möte människor och får erbjuda en vindsnurra till barnen så får jag många positiva reaktioner på satsningarna på förnybar energi, men också att det känns bra med ett aktivt Centerparti i en fortsatt Alliansregering.

Jag hade idag ett längre samtal med en person som skulle välja det parti som kan lösa jobben. När vi fått talas vid ett tag om betydelsen av företagande och det visade sig att han hade ett vid sidan av företag så var slutordet - klart jag ska välja centerpartiet.

Det är alla dessa små signaler som gör att det känns bra att bedriva valrörelse och att jag känner att de positiva signaler som finns i opinionsmätningarna också har en resonansbotten i samtalen i valrörelsen. Därför delar jag den bilden av den positiva trend som Per Ankersjö skriver om i sin bloggutmaning!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, det är ju så med hoppet /pa