onsdag, februari 18, 2009

saab....det har jag en!

I dagens media sägs det att nu avgörs SAABs framtid. Det tror jag är helt fel. Den har formats under många år denna framtid. Ett bolag som inte gått med vinst sedan 1995 (14 år) och det har passerats både hög och lågkonjunkturer under denna tid men ändå har man inte kommit till rätta med problemen. Ett sådant företag har misskötts av sina ägare och det är den skötseln som nu blir synlig och som verkar forma den närmaste framtiden.
Jag kör en SAAB, jag är jättenöjd med den, men tyvärr är det ju så att ur både ett svenskt och internationellt perspektiv är vi inte tillräckligt många som tycker det är en bra bil och därför misslyckas företaget att gå runt. Att i det läget säga att nu får svenska staten och skattebetalarna ta över det är helt orimligt! Och jag delar helt de synpunkter som Annie Johansson skriver på sin hemsida. Om staten har så många miljarder att frigöra, då menar jag att de i första hand måste gå till vård, skola och omsorg som är vårt gemensamma ansvar inte till misslyckat industristöd!

Inga kommentarer: