måndag, februari 25, 2008

Västervik och ambulansen

I kväll har jag fått vara på Västerviks centerns årsmöte. Bra med folk och god stämning. Där fick jag en möjlighet att tala om problemet med att den goda ambulanssjukvården i Kalmar län har en mer eller mindre vit fläck i norra delen av Västerviks kommun. Viktig fråga för medlemmarna och medborgarna. Till tidningarna har jag skickat följande lilla pressmeddelande:

- Nu måste det ges besked! Kommer man eller kommer man inte att förstärka ambulansverksamheten i Gamleby, nu kräver jag ett besked framförde Christer Jonsson Landstingsråd för Centerpartiet vid Centerpartiets kretsårsmöte i Gamleby på måndagskvällen.

Det är snart ett år sedan landstingsstyrelsen beställde en redovisning av hur landstinget ska ge ett bättre ambulansstöd i de områden i länet där det finns begränsningar i tillgången till ambulans. Gamleby området och hela norra Västerviks kommun har en svagare täckning än andra delar av länet och därför måste man göra något för att förstärka verksamheten menar Christer Jonsson.
- Det kan vara utökad ambulansverksamhet, eller ett utvecklat samarbete med räddningstjänsten, men något bör göras. Jag är förvånad och överraskad av att man drar på detta ärende avslutade Christer Jonsson sitt uttalande vid årsmötet.


Hoppas det kan bidra till att vi återigen får snurr på frågan!!

Inga kommentarer: